Find forårsformen med fitness

I sidste uge startede vi årets Styrkeprøver med at teste slankekonsulenters websites. I denne uge strammer vi livremmen endnu et par huller, og sætter to fitness-centre på vægten.

bleskiverne på urimelig vis har sat sit præg på kroppen, og pæreformen skal ændres til v-form inden forår og sommer tager de heldækkende klæder fra os, er et slankeprogram ikke nok. Forbrændingen skal også øges med regelmæssig træning. Fitnesscentrene tilbyder skridsikre løbebånd, temperaturer over 2 grader, og grundig og motiverende vejledning. S.A.T.S. og Fitnessdk er to store fitnesskæder, som bør kunne tiltrække slankekandidater med deres websites.Retention Manager Christina Schiermer, S.A.T.S Danmark A/S: »Det er vores målsætning at brugerne kan indhente de nødvendige oplysninger om S.A.T.S. Vi ønsker dog til stadighed at kunderne kontakter os, hvis de overvejer at købe et medlemskab. Ved den kontakt kan vi afdække den enkelte kundes ønsker og specielle behov og derved tilbyde kunden det mest passende medlemskab«.Fitness dk er lidt mere offensive. Marketingdirektør Rasmus Ingerslev: »Ambitionen med vores hjemmeside er at gøre fitness dk så tilgængelig som muligt - også elektronisk. Medlemmer og ikke medlemmer skal hurtigt og nemt kunne få de oplysninger de søger. For ikke medlemmer skulle det gerne være det første skridt mod at blive medlem«. Der er en nuanceforskel i de to tilgange. S.A.T.S. har en gammeldags indstilling og manglende forståelse for mediet. De vil gerne styre dialogen med kunden. Fitness dk har mere fokus på at servicere potentielle kunder med de informationer de ønsker, og erkender dermed mediets natur; at det sker på brugernes betingelser - eller slet ikke.