Erhvervsradio bliver nyhedskanal

Læs mere
Fold sammen
Den københavnske radiostation Danmarks Erhvervsradio med cirka 50.000 ugentlige lyttere er blevet opkøbt af medievirksomheden

Clear Channel Communications, der i forvejen driver Radio 2 og Uptown.


Radiokanalen har skiftet navn til Nyhedsradioen 24-7 og

vil i dagtimerne levere danske nyheder, kommentarer og debat, mens CNN tager over i nattetimerne.


- Vi udvider tilbudene til

vores lyttere. På Radio 2 og Uptown kan man høre musik, mens Nyhedsratioen 24-7 er med nyheder døgnet rundt, siger

den administrerende direktør for de tre radiokanaler, Jim Receveur.


Mellem klokken 6.00 og 21.00 sendes danske nyheder.

I den øvrige tid broadcastes på engelsk af CNN.


Nyhedsradioen 24-7 skal derudover producere nyhedsudesendelserne

til Radio 2 og Uptown. Den nye radiokanal kan modtages af i alt 2,5 mio. lyttere, oplyser Jim Receveur. 800.000 husstande kan modtage

den som kunder hos TDC Kabel. Derudover sender kanalen fra sendere i Nordsjælland, København, Roskilde og Østjylland.

Det første år er ambitionen at nå 400.000 til 500.000 ugentlige lyttere. Det er en tidobling i forhold til Danmarks Erhvervsradio.


Radiokanalen

er reklamefinansieret og budgetterer med en indtægt på fire mio. kr. det første år. Indtægterne kommer

ikke til at stå mål med udgifterne, og kanalen forventer et underskud i det første leveår.


- I 2003

skal vi lande på en omsætning omkring 12 mio. kr., siger Jim Receveur.