Erhvervslederne tøver over for sociale medier

Sociale medier er langt fra en integreret del kommunikationen i danske virksomheder. En særlig social media-del af dette års Imageanalyse viser, at vanetænkning og manglende indsigt hos ledelsen er blandt.

Foto: DADO RUVIC. REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: BUSINESS TELECOMS)
Læs mere
Fold sammen

Se her, hvad 3.805 erhvervsledere har svaret på en stribe spørgsmål om deres og virksomhedens brug af sociale medier.

46% af erhvervslederne mener, at vanetænkning og eksisterende måder at drive marketing og kommunikation på er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

 

25% mener, at mangel på talenter, som har de rigtige idéer, er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

39% mener, at lille indsigt i hvad der reelt giver værdi på bundlinjen, er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

34% har ingen privat profil på Facebook.

75% har ingen privat profil på Twitter.

46% har ingen virksomhedsprofil på Facebook.

81% har ingen virksomhedsprofil på Twitter.

51% af de virksomheder, som har en profil på sociale medier mener, at de i mindre eller ingen grad har et kommercielt udbytte af deres tilstedeværelse på sociale medier.

27% frygter, at virksomheden bliver ramt af negative reaktioner på sociale medier.

Kilde: Imageanalysen 2015, IFO, Advice og Berlingske Research