Erhvervslederne tøver over for sociale medier

Sociale medier er langt fra en integreret del kommunikationen i danske virksomheder. En særlig social media-del af dette års Imageanalyse viser, at vanetænkning og manglende indsigt hos ledelsen er blandt.

REUTERS/Dado Ruvic (BOSNIA AND HERZEGOVINA - Tags: BUSINESS TELECOMS) Fold sammen
Læs mere
Foto: DADO RUVIC
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Se her, hvad 3.805 erhvervsledere har svaret på en stribe spørgsmål om deres og virksomhedens brug af sociale medier.

46% af erhvervslederne mener, at vanetænkning og eksisterende måder at drive marketing og kommunikation på er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

 

25% mener, at mangel på talenter, som har de rigtige idéer, er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

39% mener, at lille indsigt i hvad der reelt giver værdi på bundlinjen, er blandt de største strategiske udfordringer i forhold til at skulle agere i et åbent digitalt marked.

34% har ingen privat profil på Facebook.

75% har ingen privat profil på Twitter.

46% har ingen virksomhedsprofil på Facebook.

81% har ingen virksomhedsprofil på Twitter.

51% af de virksomheder, som har en profil på sociale medier mener, at de i mindre eller ingen grad har et kommercielt udbytte af deres tilstedeværelse på sociale medier.

27% frygter, at virksomheden bliver ramt af negative reaktioner på sociale medier.

Kilde: Imageanalysen 2015, IFO, Advice og Berlingske Research