Envision fortsætter fremgang

Det århusianske full-service reklamebureau Envision Reklamebureau fortsætter den ubrudte fremgang i omsætningen

siden etableringen i 1987. Regnskabsåret 2002/03 viste en fremgang i aktiviteterne på næsten 20 pct. i forhold til

året før, og omsætningen landede på 125,2 mio. kr.



- Væksten er fordelt ligeligt på detail

og markevarer, siger adm. direktør Flemming Hald Nielsen, Envision.



Nye brands i det århusianske reklamebureau er

Cocio, Garletti og Odense Marcipan. De store detailkunder er blandt andet Føtex og Idee Møbler.



Bureauet trodser

fortsat afmatningen, der har ramt reklamebranchen med hvor en lang række bureauer har skåret i bemandingen på grund

af et faldende aktivitetsniveau.



- Vi har hele tiden fulgt en aggressiv vækststrategi og ansat nye folk og opgraderet med

efteruddannelse. Det er nødvendigt, hvis man vil tiltrække de bedste medarbejdere, siger Flemming Hald Nielsen.

Ny

IT

Han fortæller, at virksomheden har ambitioner om at fortsætte væksten i omsætningen, men det er ikke sikkert

at der skal ansættes flere medarbejdere.



- Vi har investeret meget i ny IT, så vi kan blive mere effektive. Vi ser ikke

lyst på fremtiden, men gennem hårdt arbejde er det muligt at blive større, siger Envision-direktøren.



Resultatet

af årets drift blev et overskud på 14,8 mio. kr., hvilket ledelsen anser for meget tilfredsstillende



- Til trods

for markedets generelle afmatning, forventer vi et tilfresstillende resultat for 2003/04, siger Flemming Hald Nielsen.



Det forbedrede

resultat skal dog ses i lyset af, at bundlinien fra forrige års regnskab ekstraordinært belastet af et million-underskud

i det associerede IT-selskab Reflector.



Sidstnævnte blev ved indgangen til 2002 fusioneret med selskabet E-Carisma. Men

selskabet blev erklæret konkurs i juli 2002, og påvirkede Envisions resultat negativt med 3,1 mio. kr.



Udover Århus

har Envision kontor i København.