Endnu et facelift til Elantra

Læs mere
Fold sammen
De største nyheder ligger i motorrummet. For første gang kommer Elantra med en diesel motor. Desuden er der en nye to-liters

motor med moderne trinløs variabel ventilindstilling.



Udstyrslisten har altid været lang i Elantra og faceliftet

ændrer ikke på det faktum.



Standardudstyret omfatter blandt andet air condition, VDO-instrumenter med multifunktions

tripcomputer og eldrevne ruder for og bag. Desværre er nutidigt sikkerhedsudstyr som airbaggardiner og Elektronisk Stabilitetes Program

(ESP) stadig ikke en valgmulighed.



Designændringerne hører til i afdelingen for kosmetik og i det indre er Elantra

forsynet med et nyt instrumentpanel produceret af bl.a. Siemens 6 VDO Motorer



Der er mulighed for at vælge mellem tre motorer,

henholdsvis en 1,6 liters 16V benzinmotor, en 2,0 liters common rail dieselmotor og en 2,0 liters 16V benzinmotor med trinløs

variabel ventilindstilling (CVVT).



2,0 liters diesel motoren er ny i Elantra på det danske marked mens 2,0 liter benzin

motoren har fået tilføjet CVVT. Den har 141 hestekræfter, hvilket sikrer Elantra pæne præstationer.



Basismotoren

er den samme 1,6 liters Alpha II firecylindrede DOHC-motor, som også lå i den foregående model.



Dieselmotoren

har et drejningsmoment på 235 Nm, der nås ved 1.800 omdrejninger pr. minut. Teknikken er fra Bosch og Mitsubishi Heavy Industries.

Den yder 113 hestekræfter ved 4.000 omdrejninger pr. minut. Acceleration fra 0-100 foregår på 11,6 sek. og tophastigheden

er 190 km/t. Det blandede forbrug opgøres til 16,4 km/liter. Elantra kan fås med firetrins automatgear til benzin modellerne.