Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Samtaler med skandinaviske kolleger i starten af 2005 har ført til, at El-Salg og Service pr. 1. juli er optaget som medlem af det store europæiske indkøbssamarbejde Euronics.
25 frivillige europæiske kæder med i alt 8600 butikker indgår i Euronics samarbejdet, der samlet har en butiksomsætning på 60 milliarder kroner i forbrugerelektronik.
El-salg og Servicekæden har i en længere periode ønsket at styrke profilen og konkurrenceevnen. I første omgang vil El-Salg og Service markedsføre Euronics mærket i kædens markedsføring og på facaderne.
"Selvom det internationale Euronics samarbejde giver El-Salg og Service flere indkøbsfordele bliver den væsentligste vinder forbrugerne. Der er nemlig ikke udsigt til at priserne på markedet for forbrugerelektronik ændrer sig andet end i nedadgående retning på grund af den hektiske konkurrenceaktivitet," siger Niels Pallisgaard.