El-Salg med i europæisk kæde

El-Salg går med i et samarbejde med Europas største frivillige kæde i forbrugerelektronik, Euronics.

Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

"Konkurrencesituationen på markedet for hvidevarer og små el-apparater er blevet betydelige intensiveret de senere år. Priserne er faldet og det betyder, at man må forbedre sine indkøbspriser for at kunne bevare sin konkurrenceevne," siger El-Salg og Servicekædens administrerende direktør Niels Pallisgaard.

Samtaler med skandinaviske kolleger i starten af 2005 har ført til, at El-Salg og Service pr. 1. juli er optaget som medlem af det store europæiske indkøbssamarbejde Euronics.

25 frivillige europæiske kæder med i alt 8600 butikker indgår i Euronics samarbejdet, der samlet har en butiksomsætning på 60 milliarder kroner i forbrugerelektronik.

El-salg og Servicekæden har i en længere periode ønsket at styrke profilen og konkurrenceevnen. I første omgang vil El-Salg og Service markedsføre Euronics mærket i kædens markedsføring og på facaderne.

"Selvom det internationale Euronics samarbejde giver El-Salg og Service flere indkøbsfordele bliver den væsentligste vinder forbrugerne. Der er nemlig ikke udsigt til at priserne på markedet for forbrugerelektronik ændrer sig andet end i nedadgående retning på grund af den hektiske konkurrenceaktivitet," siger Niels Pallisgaard.