Ekstra-bil til nødstedte hos Dansk Autohjælp

Læs mere
Fold sammen
I 1990 havde Dansk Autohjælp (DAH) 30.000 kunder. Nu servicerer selskabet 530.000 abonnenter og er dermed Danmarks næststørste

udbyder af autohjælp. Men DAH regner med at få endnu flere abonnenter, ved at satse på service og billigt abonnement.



Kun

Falck er større, men DAH er ved at hale ind. Alene sidste år fik DAH 40.000 nye medlemmer.



Det er bl.a. sket ved

at yde garantier om hjælp inden for en time, og senest skal tilbuddet om en akut ekstrabil få endnu flere abonnenter i hus.

Idéen om en ekstrabil har Dansk Autohjælp haft i over et år, og med indkøbet af halvtreds nye biler til

samme formål, er ønsket om netop det gået i orden. Det har givet et boom i antallet af nye kunder over årets første

weekend.

Samme farve

- Markedet er blevet vænnet til at tingene skal gå stærk i dag. Den gammeldags type

vejhjælp som man fik for ti-tyve år siden, er ikke længere god nok til den moderne forbruger. Man betragter ikke

længere afstand i kilometer, men i tid. Hvis kunden derfor har et behov for at komme hurtigt videre, tager vi en ekstra bil

med fra lageret, som de kan leje billigt, fortæller adm. direktør i DAH Erik Rose Andersen om grunden til boomet. Ekstrabilerne

bliver lette at kende, da de følger DAHs normale stil med gule farver og logo på siden som reklame for virksomheden.

Forsøget har nu kørt i et par dage, og har indtil videre haft stor succes. For første gang har DAH brugt tv-reklamer

til at promovere tiltaget, hvilket sandsynligvis været medvirkende til medlemsboomet i weekenden



- Vi har aldrig brugt

mange penge på markedsføring, men vi synes at det her tiltag er så godt, at vi valgte at prøve den mulighed,

fortæller Erik Rose Andersen.



Alligevel tøver han med at sige, om det er en mulighed man vil benytte igen.



-

Vi vil hellere bruge 100.000kr. på at forbedre servicen, end vi vil bruge penge på at fortælle, at vi er gode. For

kunder er kun til låns, folk er ikke så mærkeloyale længere.



Det ved han, fordi ca. 200.000 af DAHs nuværende

kunder er tidligere Falck-kunder. Falck har ca. i øjeblikket ca. 800.000 kunder, mod DAH''s 530.000. Begge parter forventer,

at markedet for autohjælp kommer til at stige i den nærmeste fremtid.



- Prisen er sænket på grund af

den hårde konkurrence, og det aktiverer en del, som siger at prisen nu passer i forhold til behovet. Men man kan heller ikke

lave så meget selv som tidligere, fastslår Erik Rose Andersen fra DAH.