Eksperten: Brug kræfterne på branding

Marketing. Michael Moesgaard mener, at de tre iværksættere bag Netmore har mulighed for at skabe en god forretning med deres it- og teleløsninger til virksomheder. Men han understreger, at firmaet skal satse målrettet på marketing, hvis firmaet vil vokse på sigt.

Masser af mindre virksomheder sidder frustrerede i telefonkø hos landets største it- og teleudbydere på trods af, at de har betalt for at opnå status som erhvervskunder.

Set i lyset af det mener Michael Moesgaard, at Netmores satsning på netop segmentet med mindre og mellemstore virksomheder er rigtig.

Men han fremhæver, at kunsten at nå ud til netop det segment ikke nødvendigvis er så let, som det kunne lyde.

- De mindre virksomheder er meget forskellige og har derfor meget forskellige behov. Netmore vil aldrig kunne konkurrere med de største udbydere på prisen, så de skal markedsføre sig på service, siger han og peger på, at det lægger et stort ansvar over på firmaets samarbejdspartnere.

Netmore står nemlig ikke selv for service og support, men lader deres underleverandører stå for den del af forretningen.

Grundlæggende mener Michael Moesgaard godt, at de tre iværksættere bag Netmore selv kan bruge deres netværk til at få gang i firmaets salg. Men når det kommer til branding og markedsføring af firmaet, mener han, at de bør hyre hjælp udefra.

Et solidt navnHvis firmaet vil slå igennem i erhvervslivet, er de nødt til at skabe sig et solidt navn. Det kan de sagtens bruge en god del af deres ressourcer på, og jeg mener ikke kurser via grossisterne er en god løsning, siger Michael Moesgaard og henviser til, at Netmore oplyser om deres produkter gennem en række af deres underleverandører.

Ifølge ham er firmaet primært båret af videresalg, og derfor er det vigtigt at skabe sig et godt navn, som er lig med service og troværdighed.

- Igen er et stort ansvar lagt ud til Netmores samarbejdspartnere. Men selv om firmaet vokser sig større, kan de ikke blot sige farvel til dem, da deres koncept jo bygger på at have en række partnere, siger han.