Efter første runde med Danmarks mest hårdtslående fagforening: Kunderne elsker stadig Nemlig.com

Pengestærke konkurrenter lugter blod, mens Nemlig.com forsøger at parere kugleregnen fra regeringen og 3F. Men kunderne handler fortsat livligt hos onlinesupermarkedet, som fastholder sin markedsandel, siger topchefen.

Nemlig.coms direktør, Stefan Plenge, nægter at opgive sin forretningsmodel, hvor levering af dagligvarer hjem til kunderne varetages af selvstændige transportvirksomheder. Søren Bidstrup

Det fremadstormende onlinesupermarked Nemlig.com er efter flere års heftig vækst i 2021 kommet under massiv beskydning i en tofrontskrig.

Kritik af løn- og arbejdsforhold er haglet ned over Nemlig.com fra Danmarks mest hårdtslående fagforening, 3F. Samtidig har onlinesupermarkedets store pengestærke konkurrenter, Coop og Salling Group, forstærket presset ved at skrue markant op for deres satsninger inden for onlinehandel, tage rollen som good guys og levere på 3Fs overenskomstkrav.