Vil du lytte videre?
Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.
Allerede abonnent? Log ind
Skift abonnement
Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.
Hov, giv os lov at afspille podcasten. Den er klar, når du har klikket ‘Tillad alle’
Den seneste tid er det blevet dyrere at gå i supermarkedet – og det ser ud til at få flere til at søge efter tilbud hjemmefra.
Det viser tal fra eTilbudsavisen. Det er en onlinetjeneste, der hjælper brugere med at finde tilbud på tværs af alle supermarkedskæderne.
I sidste uge blev der foretaget 577.000 søgninger på specifikke tilbudsvarer. Det er historisk højt og på højde med tilbudsjagten sidste jul, hvor der på en uge var op mod 609.000 søgninger.
Ifølge Morten Bo Rønsholdt, direktøren bag tilbudsavisen, er det helt specielt, at der er sket så mange søgninger, som det var tilfældet i sidste uge.
»Typisk er det sådan, at danskerne især søger efter tilbud i juleperioden.«
»Men nu ser vi også udenfor juleperioden, at danskerne næsten er oppe at matche antallet af søgninger, som vi ser i juleperioden.«
»Det er ekstraordinært,« siger Morten Bo Rønsholdt.
En del af forklaringen på det stigende antal søgninger er, at flere er begyndt at bruge tilbudsavisen.
Og dem, der brugte den i forvejen, er samtidig begyndt at bruge den mere, siger direktøren.
/ritzau/