Dybbøl Mølle maler...

I forbindelse med en opgave vi løste for nylig, faldt en bemærkning fra vores kunde om,

at "det står skidt til i dansk erhvervsliv".


Han havde været udsat for en stribe fejlleveringer, svigtede

aftaler og lignende uheldige episoder. Jeg mente ikke umiddelbart, han havde ret i sin negative vurdering af helbredstilstanden i

dansk erhvervsliv.


Efterfølgende talte vi dog en del om hans bemærkning her i huset - det er trods alt image og

profil for dansk erhvervsliv, vi lever af at formidle.


Vi begyndte at notere os de "episoder", vi selv var udsat for

fra vore leverandører - og som full service reklamebureau har vi ganske mange underleverandører og samarbejdspartnere.

Det var en deprimerende øvelse, vi havde rodet os selv ud i!


Jeg er hverken management guru - eller bare guru. Men jeg

vover det ene øje og påstår, at virksomheder med ovenfor beskrevne problemer (og det er desværre mange) lider

under en ledelse, der ikke har modet til at stille legitime krav om, at alle medarbejdere overholder de helt enkle regler for godt

samspil.


Det er ikke god markedsføring at undlade at overholde aftaler.