Dansk rabatklub runder 200.000 medlemmer

Rabat. Mere end 200 danske virksomheder har outsourcet medarbejdernes aftaler om fryns til Logbuy.

Når 200.000 ansatte i store danske virksomheder som TDC, Post Danmark og Nycomed køber ind med rabat hos frisør, farvehandlen eller tanker billig benzin sker det med med et kort udstedt af danske Logbuy.

Den lille danske virksomhed med syv ansatte har på fem år opbygget landets formentligt største rabatklub. Det er i praksis sket ved, at virksomheder outsourcet administrationen af personaleaftaler til Logbuy, og andre indgået ny aftaler.

De fleste virksomheder udleverer kort fra Logbuy til medarbejderne, mens andre får lavet kort i eget navn. Rabatten opnås ved, at kortet fremvises i butikkerne eller via indkøb gennem indkøb via en netshop. åØå

- Vores undersøgelser viser, at 40 til 60 procent af medarbejderne benytter vores aftaler. Det er typisk maling, møbler, benzin og rabat hos frisøren, der er mest populært, siger adm. direktør og ejer Lars Peter Busch.

Årets resultat for 2006 ender på et rundt nul. Det skyldes, ifølge logbuy-direktøren, at virksomheden investerer i vækst og udvikling. Udover Danmark er Logbuy tilstede i Sverige og England. I England dog udelukkende med et erhvervskoncept, hvor virksomhederne kan indkøbe med rabat. Dette koncept er fornylig blevet solgt fra i Danmark.