Dansk iværksætter-cola giver Pepsi baghjul

Præcisering: Århusiansk læskedrikproducent har nu overhalet selveste Pepsi Cola på en lille del af markedet.

Læs mere
Fold sammen
Århus firmaet Cult A/S som i marts 2008 lancerede CULT Cola har allerede opnået første større succes med produktet.

Den danske cola har i de sidste tre måneder overhalet den amerikanske konkurrent Pepsi i salget af 0,5L cola på convinience-segmentet, der dækker over produkter fra blandt andet kiosker og benzintanke.

Det meddeler Cult A/S i en pressemeddelelse.

Cults cola har på halvandet år oparbejdet en markedsandel på 5,5 procent, hvor Pepsi sidder på 4,9 procent af det specifikke marked.

- Vi vidste at det kunne blive en hård nød at knække, men vores målsætning med Cult Cola var at skabe en mærkevare cola der kunne stå distancen blandt de store mærker på markedet, til trods for at vi er en lille virksomhed som ikke er i stand til at matche de store brands markedsføringsbudgetter. Derfor er det også yderst tilfredsstillende at vi er nået så langt og er i stand til at blande os med eliten. udtaler administrerende direktør i Cult A/S, Lars Klausen.

På det totale salg er Pepsi stadig storebroderen med over tre gange flere solgte colaer.

Cult kalder selv sin cola for verdens stærkeste cola, og indeholder 50 procent mere koffein end andre ledende mærker.

- mja