Dansk golftøj på vej ud i Europa

Pletskud. Brubaker Golf-kollektion forventes at ramme et hul i markedet - også udenfor Danmark.

Et perfekt drive og den første Brubaker Golf-kollektion var kommet godt fra start i foråret. Kollektionen med fokus på funktionalitet, fashion og et utal af kombinationsmuligheder er udviklet af modefirmaet Brubaker i samarbejde med golfeksperten Leif Nyholm og hans golfakademi.

Den flotte modtagelse i Danmark betyder, at Brubaker Golf er videreudviklet til et komplet brand fra overtøj til shorts, og at den danske golfkollektion nu er på vej ind på en række europæiske markeder.

- Med vores baggrund i fashion og design kombineret med Nyholms indsigt i golfspillet og de høje krav, som golfspillere stiller til tøjets funktionalitet, har vi tilsyneladende ramt plet i en niche på markedet. Vi har fået Danmarks bedste sparring til at gøre det smarte anvendeligt på golfbanen, siger Michael W. Thomsen, salgsdirektør Brubaker Golf.

Med den første kollektion opnåede Brubaker Golf repræsentation i samtlige væsentlige golfbutikker og pro-shops i Danmark. Den nye komplette kollektion, der kommer i butikkerne til foråret, rummer golftøj til både ham og hende. Den indeholder blandt andet windbreakere med trekvartærmer, pinstriped golfbukser, smart strik og polo-shirts.

Positiv kritik- Den første kollektion er blevet grundig testet af Leif Nyholm og hans trænerteam på golfakademiet i Skjoldenæsholm Golf Center med blandt andre den danske landstræner Anders Christiansen. - De har givet tøjet masser af positiv kritik med på vejen, og den feedback har vi brugt til at videreudvikle kollektionen, siger Michael W. Thomsen.

Desuden har store golfnationer som Spanien, Sverige, Tyskland, Holland, Belgien og Finland også vist interesse, og Brubaker Golf har derfor allerede indgået agentaftaler på de respektive markeder. I den kommende uge deltager Brubaker Golf på en af verdens største golfmesser, Golf Europe, som foregår i München.

- Det er en naturlig forlængelse af interessen fra udlandet. Vi glæder os til messen og forventer, at kollektionerne på samme måde som i Danmark vil ramme et hul i markedet, siger Michael W. Thomsen.