Coloplast-køb undersøges af britiske myndigheder

Det britiske konkurrenceråd vil undersøge Coloplasts køb af kontinens-aktiviteterne i SSL, meddeler Coloplast.

Beslutningen er truffet af den engelske minister for konkurrenceforhold, efter at "The Office of Fair Trading" har vurderet, at der er grund til bekymring for konkurrencesituationen for visse kontinensprodukter på det engelske marked.

- Coloplast finder at markedet er præget af stor konkurrence og underlagt central styring fra sundhedsmyndighedernes side, skiver Coloplast i meddelelsen til Københavns Fondsbørs.

Det britiske konkurrenceråd har fire måneder til at træffe en afgørelse.

I begyndelsen af oktober meddelte Coloplast, at det har købt kontinensdelen i det britiske selskab SSL International for 80 mio. pund (955 mio. kr.), svarende til tre gange det årlige salg og 12 gange EBIT for 2001.

Købet skulle finansieres ved låneoptagelse, hvilket er i overensstemmelse med koncernens strategi om at ændre kapitalstrukturen.

SSL's kontinensdivision betegnes af Coloplast som en førende leverandør af urinposer og uridomer på det engelske marked.

Produkterne sælges under varemærkerne Simpla, Aquadry Clear Advance, Freedom og Trident.

RB-Børsen