Coca-Cola årets Superbrand

- Det er mit indtryk, at prisen er en anerkendelse af, at Coca-Cola har evnet at følge med tiden - dvs. at et mere end 115

år gammelt brand har formået kontinuerligt at forny sig uden at gå på kompromis med de grundlæggende

værdier, som man lagde i brand''''et allerede i forrige århundrede - nemlig at Coca-Cola er en forfriskning ikke blot for

legemet men så sandelig også for sjælen, udtaler Coca-Colas administrerende direktør Jan Hedegaard, i en

kommentar til udnævnelsen. Valget af årets SuperBrand er gjort af en jury bestående af 15 personer som beskæftiger

sig med reklame, marketing, PR samt analyse.



kandidater

Juryen havde først vurderet knap 1.000 brands. Af dem fik

ca. 200 prædikatet Superbrand. Og det var blandt disse at kategorivinderne og den samlede vinder i går blev udvalgt.


Henning

Rouchmann, direktør for Superbrands Danmark, gav Coca-Cola disse ord med på vejen:


- Årets Superbrand år

2002 er et klart eksempel på at reklamebudgetter og opmærksomheds skabende kampagner ikke gør det alene. Virksomheden

skal også have en klar mission, vision og et sæt af værdinormer, indarbejdet i alle virksomhedens aktiviteter.


Endelig

skal der være konsekvens, personlighed og sjæl skabt af folk i organisationen. Mennesker der har troet og turdet.


De

fire kategorivindere blev: Mercedes-Benz indenfor kategorien Automobiler, LEGO i kategorien Legetøj, Nokia i kategorien telekommunikation

og som en naturlig konsekvens af at være udråbt til Årets Superbrand blev Coca-Cola udnævnt som kategorivinder

indenfor læskedrikke.