Claus vil returnere defekt ny bil. Pris: 150.000 kroner

Rattet rystede voldsomt i Claus Andersens nye Mercedes. Forhandleren tilbød at købe den tilbage mod et afslag på 150.000 kroner efter måneders tovtrækkeri, og den står stadig på værksted. Hver dag er der tilsvarende slagsmål mellem bilsælgere og -købere, og køberne kan i mange situationer ikke undgå tab, selv om de ikke har gjort noget forkert.

Det kniber med retssikkerheden for bilkøbere, der får en defekt bil. Claus Andersen fik defekt luksusbil, og forhandler tilbød at købe den tilbage – minus 150.000 kroner. Maria Albrechtsen Mortensen

Claus Andersen forventede at blive rigtigt godt kørende, da han i begyndelsen af året betalte 450.000 kroner for en ny polarhvid Mercedes-Benz C 300. Men det blev han ikke. Tværtimod blev købet begyndelsen til måneder med frustrationer og bøvl, fordi bilen havde fejl, hvoraf den værste var, at den rystede voldsomt, når hastigheden kom over 80 km/t.

I første omgang prøvede Claus Andersen at afhjælpe problemet med både nye hjul og afbalancering. Men det hjalp ikke, og efter en række værkstedsbesøg, e-mail og samtaler med sælgeren, Mercedes-Benz CPH i Søborg, står bilen nu på fabrikken i Tyskland, hvor fejlen skal afhjælpes. En melding forventes først om seks uger.