Carlsberg styrker kommunikationen

Danmarks store bryggeri har svært ved at trænge igennem med sine historier, især i udlandet. Det skal tre tunge drenge rette op på.

Læs mere
Fold sammen
Carlsberg vil forstås bedre af både ansatte og af omverdenen, og har derfor ansat tre garvede kommunikationseksperter.

Jens Bekke, der i dag er kommunikationschef i Nordea, vil i fremtiden få ansvaret for Carlsbergs kommunikation i Danmark. Han bliver dermed manden, der har ansvaret for spørgsmål om nye flasketyper og grænsehandel.

Den internationale del af pressekommunikationen skal håndteres af Jens Peter Skaarup, der kommer fra Berlingske Nyhedsmagasin. Morten Kold fra reklamebureauet Kunde & Co skal stå for arbejdsområdet company branding.

Nyansættelserne sker især for at styrke kommunikationen om Carlsberg internationalt, forklarer kommunikationsdirektør Anne-Marie Skov.

»I flere imageundersøgelser har Carlsberg nået dårlige resultater. Senest har balladen om en ny type ølflasker givet ridser i lakken i debatten i Danmark.