Bureau bag CityMail: Slut med silotænkning

De succesfulde bureauer bliver fremover dem, der kan komme igennem med et konsistent budskab på mange forskellige medieplatforme, lyder budskabet fra bureauet bag vinderen af Danish Internet Award.

"Fast løn og faste baller - bliv cityman." Sådan lyder fra CityMail, der netop har vundet Danish Internet Award blandt andet for at kombinere en række forskellige platforme i deres kampagner.

Og netop kombinationen af en række forskellige platforme er fremtidens succesfulde kampagner, mener bureauet, der står bag CityMails kampagner.

"Det er slut med silotænkning. Der skal være et gennemtrængende budskab, der er konsistent - det skal være helt ensartet på tværs af medier," siger Steffen Hjaltelin, stifter og direktør for bureauet Hjaltelin, Stahl & Electric, der stod bag CityMail, der tog tre priser ved Danish Internet Award i går.

"I går var der ikke et eneste traditionelt reklamebureau repræsenteret. Det bliver lige pludselig ligegyldig bare at kunne lave en reklamefilm," siger han og henviser til, at hvis en reklame er lavet af rent reklamebureau, vil det resultere i stillingsannoncer og måske et enkelt radiospot. Og hvis et web-bureau skulle stå for det, ville vi se ren bannerkampagne.

"Det, som vi har lavet, er en kampagne, der kombinerer alle medier på tværs. Og det kommer vi til at se meget mere af fremover."

Hjaltelin, Stahl & Electric, der er tre år gammel, og består af tre bureauer - et vedrørende "direkt marketing", et andet er web-bureau, og det sidste tager sig af branding og reklamer. De i alt 30 medarbejdere sidder under samme tag og kan derfor samarbejde om løsningerne.