Britisk avis: Apple overvejer at købe Manchester United

Apple som ejer af en engelsk fodboldklub? Det er de seneste forlydender i sagaen om Manchester Uniteds fremtid.

»De røde djævle« er sat til salg – og nu dukker Apple op som mulig køber.  Fold sammen
Læs mere
Foto: ADAM VAUGHAN/EPA/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

De fleste kender nok Apple for Macbook, iPad og ikke mindst iPhone.

Men det er nok de færreste, der vil kæde den amerikanske tech-gigant sammen med fodbold. Det er ikke desto mindre, hvad den britiske tabloidavis The Daily Star skriver på sin hjemmeside.

Ifølge avisen er Apple interesseret i at købe Manchester United for 5,8 milliarder pund, svarende til 50 milliarder kroner.

The Daily Star har ikke nogen kilder på sin historie, men skriver, at den nuværende Manchester United-ejer er interesseret i at sælge klubben til højestbydende, og at Apples ledelse har udtrykt interesse for at diskutere et potentielt køb.

»Den administrerende direktør Tim Cook er ivrig efter at udforske de muligheder, et United-ejerskab kunne give – og han vil indlede samtaler med de banker, der er udpeget til at håndtere salget, som inkluderer The Raine Group,« skriver The Daily Star.

Raine Group er en økonomisk rådgiver, som tidligere i år var inde over salget af fodboldklubben Chelsea.

Det er den amerikanske Glazer-familie, der siden 2005 har ejet Manchester United. I tirsdags meddelte klubben på sin hjemmeside, at man som led i en ny strategi, der skal »styrke klubbens vækst«, overvejer flere »strategiske træk« herunder et helt eller delvist salg.

Den velhavende Glazer-familie har næsten fra start været udskældt af Manchester Uniteds fans. Det skyldes dels klubbens sportslige nedtur de seneste år, hvor det ikke er blevet til mange titler eller andre store øjeblikke for »de røde djævle.« Derudover har fansene været utilfredse med familiens håndtering af klubbens økonomi.

Ifølge hjemmesiden MacRumors.com er der ikke hold i historien fra The Daily Star. Hjemmesiden skriver, at »vores kilde med direkte kendskab til situationen siger, at historien er falsk.«