Brandwashed

I Martin Lindstrøms seneste globale undersøgelse tager han publikum med på en øjenåbnende rejse ind i hjernen på forbrugeren. Bliv chokeret, overrasket og inspireret.

Martin-Lindstrøm symposium den 26. september i København. Den 27. september i Aalborg

Køb din billet her

Her udforsker Martin Lindstrøm helt nye dimensioner af forbrugerens psykologi, ”word of mouth”, brug af sociale medier, brandnostalgi, gruppepres, shopping og meget, meget mere.

Ved at udnytte avancerede forskningsteknikker - herunder flere neurovidenskabelige undersøgelser - et tre måneders langt reality show-eksperiment, hundredvis af fokusgruppeinterviews samt tusindvis af interviews med forbrugere, kaster Lindstrøm et nyt og fascinerende lys over forbrugernes psykologi under en recession.

PROGRAM 26. SEPTEMBER KL. 8.30-17.00

08.30-09.00: Registrering og morgenmad

09.00-09.05: Velkomst ved Huset Markedsføring

09.05-10.35: The Morgensons: Verdens største sociale medieeksperiment

Hvis du tror, at online sociale medier er stærke, så prøv offline sociale medier. Hvad skaber "word-of-mouth"-anbefalinger, og hvordan kan det være, at nogle brands tilsyneladende trives på det? Opdag hemmelighederne bag hvordan nogle brands i Morgensons-eksperimentet fører til en 1000 procent stigning i salget - simpelthen på grund af ”word-of-mouth”. Hvilke psykologiske faktorer er på spil i måden hvorpå ”word-of-mouth” bliver magtfuld, eller ej? Årsagerne til at nogle brands gør det rigtige og andre ikke gør.

10.35-11.05: KAFFEPAUSE

11.05 - 12.35: Social branding: Hvordan forbrugerne snart vil blive bedre marketingsfolk end de professionelle

Alle taler om online sociale medier. Men dette er kun begyndelsen. Vær forberedt til den næste store ting: Social branding. Hvordan frigiver man et nyt brand, når marketingkampagnen ikke involverer tv, print, udendørs eller online annoncering, men i stedet er afhængig af forbrugernes samtale om det nye produkt? Få indsigt i de hemmeligheder en lille håndfuld af brands opdagede, da de med succes havde overført ejerskabet af deres brands fra firmaets marketingsafdeling til forbrugeren. Du sikrer jævnligt, at din Facebook er opdateret. Du sender dagligt interessante tweets ud. Du tilbringer mange timer på at komponere adskillige blogs, og alligevel kommer dit brand ikke godt fra start. I denne session vil du finde ud af, hvad du gør rigtigt og selvfølgelig også, hvad du gør forkert.

12.35-13.23: FROKOST

13.35 - 15.05: Hvert skridt, du tager, vil blive overvåget

For ti år siden, arbejdede FBI med at udvikle software, der kunne forudsige det næste skridt, en kriminel sandsynligvis ville tage. I dag bruges samme software til at forudsige det næste skridt, forbrugeren vil tage. I fremtiden vil alle forbrugere være bevæbnet med en yderligere oplysning: Deres evne til at påvirke andre. Gruppepres er på vej ind i en helt ny verden. Vi vil snart kunne se, hvad andre ser, læser og lytter til – i realtid. Vær vidne til, hvorledes nogle brands allerede synes at trives i en verden, hvor gruppepres er en dominerende factor for succes. Det er en tendens, der måske også snart vil påvirke dit brand.

15.05-15.35: KAFFEPAUSE

15.35 - 17.00: Oh, søde minder

Hvorfor er det, at vi køber syv procent mere, når vi går mod uret i en butik? Hvordan øger vejbump salget i butikkerne med seks procent? Hvorfor synes vi at være væsentlig mere tiltrukket af fortiden i forhold til vores forventning om fremtiden? Hvorfor spiller 35 procent af alle aktuelle reklamer på frygt? Hvad gør at skyld og frygt er de to største drivkræfter blandt forbrugerne, og hvad betyder det for brands?

17.00: TAK FOR I DAG