De amerikanske børser åbnede her til eftermiddag dansk tid med røde tal, hvor de ellers så populære techaktier blev ramt af markante kursfald. 

Det teknologitunge aktieindeks Nasdaq, hvori sværvægtere som NVIDIA og Apple indgår, førte an i faldet med et dyk på 2,4 procent umiddelbart efter åbningen klokken 15:30.