Airbnb satser på navneskift til Kina-offensiv

For mange amerikanske teknologiselskaber er det kinesiske marked den sidste bastion, men Airbnb satser nu på, at et navneskift kan være vejen til at øge markedsandel.

Airbnb Co-Founder and CEO Brian Chesky speaks at an event to launch the brand's Chinese name, in Shanghai, China, March 22, 2017. REUTERS/Adam Jourdan Fold sammen
Læs mere
Foto: STAFF

Det skriver Financial Times.

Airbnb skal derfor fremover hedde Aibingyi i Kina, hvilket er nemmere at udtale for kineserne. Airbnb rangerer i øjeblikket som tredjestørst i Kina bag de lokale rivaler Tujia og Xiaozhu, men Airbnb møder færre juridiske forhindringer i Kina end i Europa og USA.

Aibnb vil fordoble sine investeringer og tredoble antallet af medarbejdere i Kina i år for satse på yderligere vækst. Dertil vil selskabet introducere konceptet "Trips" i Shanghai, hvor brugere kan komme på rundture i byen med lokale guider.

- Der er en hel ny generation af kinesiske rejsende, som gerne vil se verden på en helt anderledes måde. Vi håber, at Aibingyi og Trips vækker genklang hos dem, siger Airbnbs topchef, Brian Chesky, om det kinesiske sats.

Med en markedsværdi på 30 mia. dollar (206,7 mia. kr.) er Airbnb det næstmest værdifulde selskab i Silicon Valley bag kørselstjenesten Uber, skriver Financial Times.

/ritzau/FINANS