Adidas fortsætter sit stærke indtog i Kina og USA

Danske Kasper Rørsted fortsætter som administrerende direktør med at trække omsætningen og overskuddet hos den tyske sportsgigant Adidas i opadgående retning.

Arkivfoto: Danske Kasper Rørsted fortsætter som administrerende direktør med at trække omsætningen og overskuddet hos den tyske sportsgigant Adidas i opadgående retning. Fold sammen
Læs mere
Foto: CHRISTOF STACHE
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Selskabet har torsdag offentliggjort regnskabet for tredje kvartal, og det viser en omsætningsvækst på ni procent, mens nettoresultatet steg med hele 36 procent i forhold til samme periode sidste år.

Det er blandt andet fremgang på vigtige markeder som Kina og USA, der er med til at sikre de pæne tal.

I Kina lyder fremgangen på 28 procent, mens amerikanerne købte 23 procent mere.

Det er blandt andet løbe- og fritidstøj samt retro-sko, der sælger rigtigt godt.

Til gengæld falder salget af fodbold- og basketballtøj, ligesom Reebok-brandet - som Adidas købte i 2005 - fortsat har det svært, mens man omstrukturerer forretningen.

Og så er der store udfordringer i Rusland, hvor faldende forbrugertillid sætter sig i salgstallene, der er det faldet med 17 procent.

Fremgange hos Adidas står i kontrast til ærkerivalen Nike, der i september rapporterede sin sløjeste salgsvækst i syv år.

/ritzau/