Brøndby-sponsor på vej mod milliarderne

Krise eller ej, i år runder omsætningen en milliard. Jesper Nielsen, direktør for Brøndby-sponsoren Kasigroup har tillid til sin virksomhed, der med milliarden absolut ikke har nået sit maksimale potentiale.

Foto: Scanpix
Detailhandlen er kriseramt, men det mærker man ikke noget til i Kasi Group. Virksomheden, der har licens på at sælge smykkesuccesen Pandora i Tyskland, og herhjemme er bedst kendt for at være sponsor for superligaholdet Brøndby, stormer frem.

Det fortæller Kasi Groups administrerende direktør og ejer Jesper Nielsen, til Børsen.

Omsætningen i Kasi Aps voksede fra 2007 til 2008 fra 354 millioner kroner til 536 millioner kroner, og lagt sammen med omsætningen fra Kasi Gmbh, der dækker over en række butikker i Tyskland, venter direktøren, at omsætningen næste år vil runde milliarden.

Men der stopper det ikke.

”I år passerer vi milliarden, og det er realistisk med en omsætning på tre milliarder i løbet af 2012 eller 2013,” siger Jesper Nielsen til Børsen.

Omsætningsvækst giver udfordringer
I 2008 åbnede Kasi Group 35 nye butikker, svarende til en vækst på ikke mindre end 40 procent.

Og væksten har da også været så voldsom, at smykkefirmaet, der for nylig rykkede danske teltpæle op og rykkede til Tyskland, har haft mere end rigeligt at tage sig til, fortæller Jesper Nielsen.

”Jeg vil ikke piske omsætningen fremad lige i øjeblikket. Det giver meget store udfordringer internt i en virksomhed, når man vokser så voldsomt som vi gør. Vi bruger så mange kræfter på at få styr på strukturen og systemerne. Vi bruger meget tid af vores tid på hjemmebane i øjeblikket, og det kan man godt se på vores omsætning.”

Sponsor med ambitioner
Jesper Nielsen, der herhjemme er bedre kendt som Kasi-Jesper, meddelte sidste år, at han også ville lave mere og andet end smykker, da han købte den konkursramte erhvervsmand Steen Gudes licenser til et amerikanske tøjmærke.

Senere faldt Jesper Nielsen dog fra aftalen igen, angiveligt for at koncentrere sig om salget af Pandora-smykkerne og Brøndby-sponsoratet.

Og direktøren kommer da også i Børsen-interviewet med lidt ambitioner på vegne af fodboldholdet, der i år måtte slå sig til tåls med bronze.

”Vi arbejder på at matche og inden for de næste to til tre år overhale og overmatche vores venner inde i byen,” siger han med henvisning til ærkerivalerne fra FC København.