Porsche fyrer op for udstyret og kræfterne i nye GTS-varianter

Nye GTS-udgaver af de to centermotorsportsvogne fyrer op for udstyret og kræfterne. 2,5-liters turbomotoren yder 365 hk - 0-100 km/t er nede på 4,1 sekunder, topfarten er 290 km/t

GTS er lig med et prisskilt, som er omkring 220.000 kr. højere end for de almindelige S-udgaver af Porsche 718 Cayman og 718 Boxster Fold sammen
Læs mere
Foto: PR

GTS-versionerne er blevet en uundværlig del af alle Porsches modelprogram. Gran Turismo Sport er den smukke betegnelse bag forkortelsen, men det kunne også være Godt Tilbud Serveret - det er modeller, som for en forholdsvis lav merpris har en betragtelig ekstra mængde dynamisk fremmende standardudstyr og flere kræfter. Stilen fortsætter Porsche med de to nye GTS-varianter, 718 Boxster GTS og 718 Cayman GTS. De to centermotorsportsvogne, den åbne Boxster og den lukkede Cayman, bærer en merpris på på den anden side af 220.000 kr. i forhold til S-modellerne, men med alle detaljer og udstyr talt sammen, ender den gode handel med at være GTS’erne.

15 hk, 10 Nm og 0,1 sekund vundet fra 0-100 km/t er højdepunkter for de nye GTS-modeller - 365 hk og priser fra 1.412.487 kr. Fold sammen
Læs mere
Foto: PR.


Og hvad får man så i de nye 718 GTS? Vi starter i motorrummet, hvor Porsche med en ny indsugning og en optimeret turbolader har tryllet 15 flere hestekræfter ud af den firecylindrede boxermotor på 2,5 liter, som i S-versionen kører med en ydelse på 350 hk. GTS’ernes 365 hk er samtidig 35 hk mere end i de tidligere GTS-varianter - før det store facelift, dengang de to modeller stadig bare hed Boxster og Cayman. I forhold til 718 Cayman S og 718 Boxster S kan man også prale af yderligere 10 Nm (430 Nm), og det maksimale drejningsmoment bevares op til 5.000 o/min - 500 o/min højere.



Manuel gearkasse er standard, men med dobbeltkoblingsgearkassen PDK får man den hurtigste GTS: 0-100 km/t på 4,1 sekunder. Blot 0,1 sekund hurtigere end S-modellerne med PDK og den Sport Chrono-pakke med sport-indstilling, som er standard i GTS’erne, men i mellemaccelerationer vil forskellen være større. Tophastigheden er 290 km/t, 5 km/t mere end i S-modellerne. Sport Chrono-pakken er et af de stykker teknisk relaterede standardudstyr, som GTS’erne har i deres favør. Uden merpris får man også Porsche Torque Vectoring med mekanisk differentialespærre, den adaptive undervogn Porsche Active Suspension Management (PASM) med 10 mm sænkning af undervognen.

Det bløde materiale Alcantara, som også er nemt at gribe om med fugtige hænder på rattet, er standard på de el-justerbare sportssæder og flere andre steder i kabinen Fold sammen
Læs mere
Foto: PR.


718 GTS’erne på ydersiden er genkendelige som noget specielt med en lang række mørktonede detaljer: mørke modelbetegnelser, tonede bag- og forlygter, mørke udstødningsrør (sportsudstødning også standard) og 20” alufælge med silkeglans. Interiøret er krydret med el-justerbare Sport Plus-sportssæder med GTS-logoet præget i nakkestøtterne og delvist Alcantara-betræk, og det bløde og svedskyende materiale går igen på bl.a. rattet og armlænet. Porsche 718 Cayman GTS og Porsche 718 Boxster GTS kan allerede bestilles nu. Med manuel gearkasse koster Cayman GTS 1.412.487 kr., med PDK-gearkasse 1.470.657 kr. De tilsvarende udgaver af den åbne Boxster koster henholdsvis 1.452.120 kr. og 1.510.290 kr.