Luksus fra Mercedes-Benz kan erhverves til priser fra 1.770.000 kr.

For ministre og topchefer er der nu en opgradering klar hos de danske Mercedes-Benz-forhandlere. Topmodellen fra Stuttgart, den store S-Klasse, lanceres til priser fra 1.770.000 kr. Med alt i udstyr skulle det være muligt at komme op på 4 mio. kr.

Foto: PR Daimler AG - Global Communica. Den rokkes ikke ret meget ved designet. I denne klasse handler det om elegance, ikke om at stikke snuden for langt frem
Læs mere
Fold sammen

Mercedes-Benz kalder den selv ”verdens bedste bil”, og for mange kunder og mærkefans er det også den endegyldige sandhed – og en opkomling som Audi, som netop har haft premiere på sin konkurrerende A8, figurerer slet ikke på deres bilradar. Den tyske producent har bygget sit ry for S-Klassen op med ypperlig komfort, avanceret teknik og ved at være først med mange nye sikkerhedsfeatures. Den seneste S-Klasse stammer fra 2013, og i bilindustrien betyder det, at der skal fornyelse til. Et facelift, med andre ord. I hvad der er en meget konservativ kundeskare, ville en omvæltning på designfronten ikke falde i god jord, så Mercedes-Benz er gået nænsomt til værks med fronten. Luftindtagene er større, rundere. Grillen har en lidt tykkere ramme, forlygterne ny multibeam-teknik og tre tydelige LED-streger – den kompakte C-Klasse har en stribe, E-Klassen har to, så selvfølgelig skulle S-Klassen have tre.

Foto: PR Daimler AG - Global Communica. S-Klassen er den første Mercedes-Benz med en helt ny sekscylindret motor med cylindrene i række. Den nye motor kommer i første omgang som diesel Fold sammen
Læs mere


Særligt fire ting ved faceliftet er værd at lægge mærke til. Den første er, at nye sikkerhedssystemer rykker ind. S-Klassen fås nu med et assistentsystem, som selv hæver og sænker farten i forhold til sving på motorvejen, rundkørsler og lyskryds. Det andet er, at S-Klassen er udstyret med et komfortsystem, som udnytter data på føreren (via sensorer), til selv at indstille klimaanlæg, stemningsbelysning, musik og duftdispenseren, så føreren afstresses mest muligt. Den tredje ting er helt nye motorer med lavere forbrug – og den første sekscylindrede motor i rækkeform fra Mercedes-Benz i lang tid. Den kommer i første omgang som diesel på 3 liter med enten 286 hk i S 350 d eller 340 hk i S 400 d. En benzinudgave følger i fremtiden, så vil man have en benzindrevet S-Klasse nu og her, skal man køre med otte cylindre. V8-motoren på 4 liter i S 560 yder 469 hk, mens Mercedes-AMG-versionen S 63 yder hele 612 hk.

Foto: PR Daimler AG - Global Communica. Opulent må være det rette ord. Kabinen har nu en større skærm, som stammer fra den mindre E-Klasse. Panoramaglastag er standard i Danmark Fold sammen
Læs mere


Endelig er der omfanget af standardudstyret i de biler, som sendes på det danske marked. Panoramaglastag, de avancerede multibeam-LED-forlygter, en omfattende førerassistentpakke, 360 graders kamera og et parkeringssystem, hvor man via fjernbetjeningen styrer bilen på plads ved parkering, mens man står udenfor bilen, er standard. Det gælder også selvfølgeligheder som læderindtræk, interiørlister i træ, servolukning af dørene og navigationsanlæg. Man kan selvfølgelig opgradere med ting som Burmester-hifi-anlæg til 123.059 kr., Eksklusiv-pakke til 156.728 kr. eller måske Entertainmentpakke bag til 62.691 kr. Særlige Designo-lakeringer fås til 104.019 kr., hvis ikke metallak til 22.988 kr. kan gøre det. Endelig er der de danske priser. AMG S 63 L står til 3.255.000 kr., så med en god del ekstraudstyr er det ikke svært at ramme 4 mio. kr. Den leveres, som den eneste kun i den forlængede udgave med mere plads, mens de øvrige udgaver fås i både kort og lang version. S 560 koster 2.025.000 kr. i kort, 2.100.000 kr. i den lange version. S 350 d i kort koster 1.770.000 kr., 1.845.000 kr. som lang. Endelig er der den nye dieseltopmodel, S 400 d, som i kort koster 1.885.000 kr. og som lang 1.960.000 kr. Den fornyede S-Klasse er endnu ikke ude i butikkerne, men kan bestilles allerede nu.

Foto: PR Daimler AG - Global Communica. Den bedste plads i en S-Klasse er her. Den fås i to længder, men de fleste vælger den med ekstra lang akselafstand for bedre plads Fold sammen
Læs mere