Jaguar vil af med biler: Lokker med besparelser på op til 186.000 kr.

Importøren bag Jaguar og Land Rover vil af med biler, der var øremærket til leasing. Private kunder kan i en periode spare op til 186.000 kr. på en Jaguar XF

Private købere kan lige nu spare op til 111.000 kr. på en Jaguar XF - svarende til i alt 186.000 kr. i forhol til inden afgiftsjusteringerne Fold sammen
Læs mere
Foto: PR

I sidste uge offentliggjorde British Car Import, som står for importen af Jaguar og Land Rover/Range Rover, at salget af biler i Danmark inden 2020 skal være tredoblet. Det bliver mildest talt en udfordring, men lavere priser er selvfølgelig en god start. I stedet for at brænde inde med biler, som var tiltænkt privat- og firmaleasing, et område af bilmarkedet som efter afgiftsomlægningen endnu er i undtagelsestilstand, vil British Car Import i en periode sælge en række af sine produkter billigere til private købere.



Besparelsen, inklusive de sænkede afgifter, er på helt op til cirka 186.000 kr., har importøren meldt ud. Der er tale om en kampagne, som løber i en ikke nærmere bestemt periode, og den gælder for modellerne Jaguar XE, Jaguar XF, Jaguar F-Pace, Land Rover Discovery Sport og Range Rover Evoque. Den største bid af prisen kapper importøren af luksus-firmabilen (vi kan nu kalde den luksus-privatbilen) XF i en udgave med dieselmotor med 180 hk i kombination med automatgear. Omlægningen gjorde, at den faldt til 672.517 kr., men med kampagnen er prisen nede i 561.859 kr.

Importøren har også midlertidige besparelser på modeller fra Land Rover og Range Rover Fold sammen
Læs mere
Foto: PR Nick Dimbleby.


Importøren har altså valgt at sænke prisen med yderligere 110.658 kr. To udgaver af SUV’en Jaguar F-Pace falder med henholdsvis cirka 109.000 og 102.000 kr., og en dieseludgave med 180 hk koster nu 689.900 kr. Den luksuriøse kompakt-SUV, Range Rover Evoque, fås nu med en besparelse på 98.302 kr. til kampagnepriser fra 554.900 kr. Strategien virker umiddelbart sund. Et for stort varelager reduceres, og kunderne kører glade fra forhandleren med en bil til en markant lavere pris. Det er samtidig en måde at køre salget op for at nå målet om tredobling før 2020, men spørgsmålet er, om det koster dyrt at justere så meget op og ned på priserne, når det kommer til mærkernes eksklusivitet.