Hyundai i30 i ny hatchback-coupé-udgave

Hyundai i30 Fastback, en blanding af hatchback og coupé, fås fra marts måned til priser fra 249.995 kr., hvilket er 20.000 kr. mere end for den tilsvarende i30 hatchback

Det koster at være med på moden. I tilfældet Hyundai i30 Fastback, koreanernes nye kombination af hatchback og coupé, starter ved priserne ved 249.995 kr., 20.000 kr. mere end for den regulære hatchback Fold sammen
Læs mere
Foto: PR ULI_SONNTAG

Hyundai har med i30 Fastback bevæget sig ud i en karrosserivariant, som er ny i Golf-klassen: den coupéformede hatchback, som i det seneste årti er blevet populært i de større bilklasser med BMW 4 Gran Coupé og Audi A7 Sportback.

I30 Fastback vil fra marts måned stå side om side med de to øvrige karrosserivarianter, den regulære hatchback og stationcaren. Den nye model er 11 cm længere end hatchbackudgaven, og den er samtidig 25 mm lavere. Undervognen er 15 procent stivere, og når det kommer til synlige sider af den nye Fastback, så har den en front med ny kofanger og ændrede LED-kørelys.

I30 Fastback fås ved introduktionen i marts med to motorer, og de kører begge på benzin: den trecylindrede på 1 liter med 120 hk og den firecylindrede på 1,4 liter med 140 hk. En dieselmotor på 1,6 liter tilføjes senere, og rygterne går også på en N-model med op til 275 hk Fold sammen
Læs mere
Foto: PR ULI_SONNTAG.


Priserne starter ved 249.995 kr., og det er en merpris i forhold til en tilsvarende hatchback på 20.000 kr., mens det er 5.000 kr. mere end for den praktiske stationcar. Mens de to øvrige i30-varianter fås i fire udstyrsversioner, starter i30 Fastback-modelprogrammet med de højeste niveauer, Trend og Premium. 8” touchscreen, automatisk klimaanlæg, alufælge, bakkamera og automatisk nødbremsesystem er standard - Premium bygger videre på det udstyr med bl.a. LED-forlygter og knæairbag ved.



Den nye Fastback fås ved introduktionen med to motorer, begge benzinmotorer, med 120 og 140 hk, begge med manuel gearkasse som standard. Kun den stærkeste af de to fås med automatisk dobbeltkoblingsgearkasse (syv trin), men til gengæld er merprisen for den selvskiftende gearkasse holdt på et lavt niveau med 20.000 kr.

Mens den stærkt faldende taglinje begrænser loftshøjden på bagsædet, har den nye Fastback et fornuftigt bagagerum, som er nemt at udvide. Læssehøjden er forholdsvis høj Fold sammen
Læs mere
Foto: PR ULI_SONNTAG.