Danmarks billigste plugin-hybrid kommer fra Kia

Kia Niro PHEV kan køre op til 58 kilometer på ren el på en opladning, og prisen bliver den samme som for den ikke-opladelige Niro - fra 263.595 kr.

Den nye Kia Niro PHEV kan oplades til at køre op til 58 kilometer uden brug af benzin. Priserne starter ved 263.595 kr. Fold sammen
Læs mere
Foto: MAGROUND GmbH

Plugin-hybrid til samme pris som hybrid. Det er realiteten hos Kia, som i november kan sælge den opladelige crossover Niro PHEV til samme pris som Niro Hybrid. En frapris på 263.595 kr. for Vision-udgaven gør den nye Niro PHEV til den billigste plugin-hybrid på det danske marked, og de lave priser skyldes delvist de ændrede registreringsafgifter. Indbygget i Niro PHEV er en batteripakke med en kapacitet på 8,9 kWh, som efter 2 timer og 45 min. ladetid gør den koreanske model i stand til at køre op til 58 kilometer uden at suge benzin ud af tanken.

Ladetiden er cirka 2 timer og 45 minutter, alt efter hvilken typer stander man benytter Fold sammen
Læs mere


Den maksimale hastighed på batteridrift er 120 km/t, så selv ved motorvejsfart kan man nøjes med at tære på strømmen - men den hastighed vil reducere el-rækkevidden markant fra de 58 mulige kilometer. Når batteriet kommer under 14 procent, slår Niro PHEV over i almindelig hybrid-indstilling, hvor benzinmotoren og elmotoren i kombination driver den fremad. Gennemsnitsforbruget og CO2-udledningen, udregnet i forhold til at bilen altid er ladet op, er 76,9 km/l og 29 gram/km.

This template (BMExternalArticleBundle:Content\ExternalArticle:Embedded/small.html.twig) should be overridden!
Plugin-hybriden er ikke til at skelne fra den almindelige hybrid, og de ligner begge almindelige crossovers Fold sammen
Læs mere
Foto: MAGROUND GmbH.


Den kombinerede motorkraft fra 1,6-liters motoren og elmotoren er 141 hk, og som i hybriden overføres kræfterne til forhjulene via en dobbeltkoblingsgearkasse. Niro PHEV er en rummelig crossover-model, men et enkelt sted må man gå på kompromis i forhold til den regulære hybrid: bagagerummet skrumper til 324 liter (som i minibilen Rio), fordi batterierne ligger over baghjulene. Kan man leve med det, får man så en ganske veludstyret plugin-hybrid, der er født med automatisk nødbremse, alufælge, 5” touchscreen, automatisk klimaanlæg, LED-baglygter, sædevarme foran og adaptiv fartpilot.

Niro PHEV er veludstyret uanset udstyrsvariant - adaptiv fartpilot er fx altid standard Fold sammen
Læs mere


Over Vision-udstyrsversionen til 263.595 kr. findes en Comfort til 278.395 kr. med 7” touchscreen med bl.a. navigation, mens topmodellen Advance til 300.595 kr. bl.a. også har fuld-LED-forlygter. Kia Niro PHEV står hos de danske Kia-forhandlere fra november.