B&O samarbejder med Paul McCartney

Det danske firma B&O samarbejder med ex-beatlen Paul McCartney i et nyt projekt kaldet The Living Room Tour. Ideen bag er at give musik plads til at blive hørt, som kunstneren havde forestillet sig det.

Den 15. oktober præsenterer B&O Paul McCartney i en snak om hans nye album NEW, der udkommer dagen før. Fold sammen
Læs mere
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Han har turneret verden rundt med The Beatles og udgivet intet mindre end 42 albums som soloartist. Den 14. oktober udgiver han et nyt, og i den forbindelse har han indgået et samarbejde med danske Bang & Olufsen.

Tiltaget er en del af The Living Room Tour, som går ud på, at B&O samarbejder med kunstnere om at få musikken til at flyde ud gennem højtaleren og blive hørt, som kunstneren havde forestillet sig, det skulle lyde. Samtidig er det meningen, at B&O gennem projektet skal give publikum mulighed for at komme tættere på den kunstner og den musik, de elsker.

»Ideen er, at vi vil gengive den musik, som artisten indspiller i studiet, bedst muligt i en dagligstue. Det er det sted, der oftest bliver spillet musik. Så vi forsøger med den her kampagne at gøre opmærksom på vores kompetencer inden for musikgengivelse,« siger Jens Feilberg, Head of Global Marketing hos Bang & Olufsen.

På et stort B&O-pressemøde i London den 15. oktober vil Paul McCartney fortælle om tankerne bag sit nye album, og hvad hans inspiration har været. På B&Os hjemmeside kan man følge pressemødet live på dagen, ligesom det vil være muligt også at stille stjernen spørgsmål omkring hans nye plade.

»Vi har et strategisk samarbejde med musikere gennem Universal Music, hvor vi gerne vil fortælle, hvordan vi designer vores højtalere, og musikerne vil gerne fortælle om deres nye plade. På den måde opstår der en god synergi,« siger Jens Feilberg.

Du kan allerede nu stille McCartney spørgsmål på siden Bang-olufsen.com/mccartney eller ved at tweete #askmccartney på dagen. På B&O's hjemmeside fremgår det, at han vil besvare "de mest inspirerende og tankevækkende" spørgsmål.

»Vi kigger på alle de spørgsmål, der kommer ind fra hele verdenen, og så viser der sig nok et hovedtema -noget mange gerne vil have svar på. Vi udvælger blandt andet spørgsmål efter en tanke om, hvad der er mest interesse omkring,« siger Jens Feilberg.

I forlængelse af pressemødet lancerer B&O også tre nye produkter. The Living Room Tour vil blive udvidet til foråret, hvor Bang & Olufsen afslører et samarbejde med endnu en kunstner.