Kultur Abonnement

TV 2-chef om sorte reklamer trods grønne ambitioner: »Vil du spørge, om jeg er parat til at komme ned fra den høje bænk nu?«

I april annoncerede TV 2, at man ville gå forrest i den grønne omstilling, og at man ville sænke sin CO₂-udledning med 70 procent. Men ifølge tal fra Gallup, bestilt af Greenpeace, kommer 18,5 procent af TV 2s annonceindtægter fra reklamer for klimaskadelige varer. Hvis TV 2 skal stoppe med det, skal det være på baggrund af regler fra Folketinget, siger finansdirektør Carsten Topholt.

På bænken sidder indholdsdirektør Lotte Lindegaard og finansdirektør Carsten Topholt. Bænkene, som TV 2 satte op i København, Odense og Aarhus, skulle illustrere, hvad der vil ske, hvis ikke klimaforandringerne bliver standset. Fold sammen
Læs mere
Foto: Per Arnesen/TV 2