Radio24syv opgiver retssag og sætter punktum i dab-sag

Radio24syv, der sidste år sagsøgte Radio- og tv-nævnet, har opgivet at føre sagen på grund af pengemangel.

(ARKIVFOTO). Fold sammen
Læs mere
Foto: Asger Ladefoged

Radio24syv opgiver nu at føre en retssag mod Radio- og tv-nævnet på grund af mangel på penge til at føre sagen.

Det oplyser Radio24syvs advokat, Anders Nørgaard Jensen, over for Politiken.

»Vi er tvunget til at stoppe retssagen. Er der ikke økonomisk rygdækning, og sagen vokser sig stor, så er det økonomisk uforsvarligt for alle,« siger han.

Meldingen kommer på dagen, hvor Rigsrevisionen i et notat til statsrevisorerne har konkluderet, at Radio- og tv-nævnet overordnet har fulgt reglerne i forbindelse med et udbud af en ny dab-kanal.

Selskabet bag Radio24syv valgte i november at sagsøge nævnet efter at have tabt udbuddet til radiostationen Loud.

Ifølge stævningen mente folkene bag Radio24syv blandt andet, at Radio- og tv-nævnets medlemmer havde været inhabile i sagen.

Men Rigsrevisionen har altså efter en længere undersøgelse af sagen konkluderet, at der ikke har været urent trav i forløbet.

Rigsrevisionens notat blev fredag sendt til statsrevisorerne, der anser sagen for at være afsluttet.

Ritzau har forsøgt at få en kommentar fra Radio24syvs tidligere direktør, Jakob Kvist.

/ritzau/

Opdateres...