Erhvervskunder mest utilfredse med mobilselskaber

Danskerne er blevet gladere for deres mobilselskab i løbet af de seneste tre år, men der er stadig plads til forbedring.

73 pct. af de mobilkunder, som ikke har klaget til deres selskab i løbet af de seneste 12 måneder, er tilfredse med deres selskab. I 2004 var andelen 72 pct.

Det viser en ny undersøgelse fra Handelshøjskolen i Aarhus, som bygger på interviews med 250 kunder fra hvert mobilselskab.

Størst fremgang i andelen af tilfredse kunder findes blandt de, der har klaget til deres selskab i løbet af de seneste 12 måneder. Her er 54 pct. trods klagerne tilfredse med deres selskab, mens kun 48 pct. var tilfredse i den tilsvarende undersøgelse for tre år siden.

Blandt erhvervskunder er tilfredsheden ikke helt så høj. Her er f.eks. kun 60 pct. af Telias erhvervskunder tilfredse, mens tallet er 63 pct. for TDCs erhvervskunder og 65 pct. for Sonofons.