Discoverys ny programdirektør vil satse på virkelighedens historier

Efter at Discovery i december endegyldigt sagde farvel til YouSee, har programdirektør Pil Brandstrup Gundelach gjort sig de første tanker om, hvordan man vinder seerne tilbage og får gjort streamingtjenesten Dplay til en af de førende i Norden.

Danske kendis-programmer som »Remee og Mathilde« (billedet) bliver en hovedhjørnesten i Discoverys portefølje. Per Arnesen

Discovery Networks Danmark, der for nylig brød med kanaludbyderen YouSee, vil satse endnu hårdere på nonfiction-indhold, eller »real life entertainment« som Pil Gundelach Brandstrup, Discovery Networks Danmarks ny programdirektør, kalder det. Det sker på et tidspunkt, da både DR og TV 2 opruster på samme område med realityprogrammer som Cougarjagt og Damer i Dubai.

Pil Gundelach Brandstrup fik en usædvanlig jobstart, da hun 1. januar tiltrådte stillingen på Discovery Networks Danmark. Det ny job faldt nemlig sammen med, at Discovery endegyldigt sagde farvel til sin mangeårige distributør, YouSee, og dermed også til 1,2 million abonnenter i YouSees programpakker.