VIP-sponsorer: Parkens ledelse er arrogant

En række storsponsorer er stærkt utilfredse med, hvordan ejerne af FC København behandler dem - og drømmer sig tilbage til Don Ø-dagene.

Parkens ledelse, med Anders Hørsholt i spidsen, får kritik fra sponsorrækken. Fold sammen
Læs mere
Foto: Jonas Vandall Ørtvig
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Sponsorindsatsen i fodboldklubben FC København har taget et gevaldigt dyk under den nuværende ledelse i Parken Sport & Entertainment. Det mener en stribe af de store sponsorer, der vil have tættere og bedre kontakt med FCK-ejernes ledelse. Det skriver Børsen.

De utilfredse VIP-sponsorer mener simpelthen, at de tidligere tætte relationer er væk. En af de skuffede sponsorer skiltefirmaet Vangsgaard. På spørgsmålet om, hvad der kendetegner klubbens sponsorarbejde, svarer han:

"Deres arrogance. De påstår nærhed – den er der ikke. Og der er dårlig opfølgning," siger marketingschef Jesper Christensen ifølge avisen.

Vangsgaard er en af FCKs såkaldte VIP-samarbejdspartnere, der ligger lige under hovedsponsoren Carlsberg. VIP-sponsorerne lægger lidt under en million kroner i Parkens kasse om året. En anden VIP-sponsor er Andersens Rengøring, og her siger underdirektør Thomas Rubæk, at niveauet er faldet markant siden Flemming Østergaard - også kendt som Don Ø - var topchef i Parken.

"Man kan mene, hvad man vil om Flemming Østergaard, men for tre-fire år siden var alle, der ville være noget i København, jo inde i FCK. Sponsorerne strømmede til i store mængder," siger han og tilføjer:

"Den stemning er helt væk."

Parkens nuværende topchef er Anders Hørsholt, og han erkender, at nogle ting kan gøres bedre i samarbejdet med sponsorerne – det viser en tilfredshedsundersøgelse, som han fik foretaget for nyligt.

I det store billede kan han dog ikke genkende kritikken. Han peger på, at Don Ø-dagene er forbi.

"Det er jo klart, at det bliver ikke en tid, som det var med Flemming Østergaard i gamle dage. Det er noget andet i dag," siger han ifølge Børsen.

Han forklarer, at Parken valgte at rydde op i sponsorstaben for noget tid siden, for at "professionalisere" den kommercielle stab. Det kan have skuffet nogle.

Parken-topchefen peger dog på, at sponsorerne i sidste ende stemmer med fødderne – de kan altid vælge ikke at gentegne sponsoratet, hvis de ikke mener, at samarbejdet lever op til forventningerne.