Topdanmark vinder markedsandele i 2008 - CEO

 

Topdanmark ventes at vinde markedsandele i 2008 efter et år med lav præmievækst ikke mindst som følge af kundeafgang på bilforsikringerne.

 

- Vi skal lidt længere frem for at kunne sige noget om, hvordan præmievæksten vil udvikle sig til næste år, men jeg venter, at vi får en vækst, der er større end markedets, siger administrerende direktør hos Topdanmark, Poul Almlund, til RB-Børsen.

 

Topdanmark indførte sidst i 2006 nye takster på bilforsikringer, og sammen med lavere præmier på arbejdsskade, var det hovedforklaringen på, at præmieindtægterne blot steg 0,4 pct. i første halvår. De nye biltakster gjorde blandt andet præmien afhængig af antal kørte kilometer.

 

- Vi er igennem det nu. Vi har været hele kundebasen igennem, og vi mistet kunder, som kørte meget og så de unge bilister. Til gengæld har vi fået meget mere loyale kunder, og vores salg til nye kunder er gået rigtig godt, siger Poul Almlund.

 

I forbindelse med halvårsregnskabet fastholdt ledelsen forventningen om en vækst i præmieindtægterne i 2007 på 1,0 pct., hvilket er under markedets. Ledelsen har dog hele tiden sagt, at der er tale om et midlertidigt fænomen.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )