Sponsor-oprør ulmer i Brøndby

Tolv af klubbens største sponsorer lagde under en tur til Sverige en hemmelig plan, der skal sikre markante forandringer i klubben. Mange sponsorater på vippen, hvis ikke Brøndby viser konkrete forandringer både på og uden for banen.

Foto: Scanpix. Sponsorerne i Brøndby er utilfredse med mange ting - bl.a. resultaterne på banen.
Læs mere
Fold sammen
Mens klubbens absolut største sponsor Jesper ”Kasi” Nielsen, ligger i forhandlinger med klubben om et nyt og udvidet samarbejde, så rumler oprøret på bagsmækken, hvor en række af klubbens største sponsorer nu truer med at trække deres støtte til klubben.

På en Sveriges-tur for 12 af klubben største sponsorer den 13 og 14. august, hvor 80 pct. af sponsor-pengene i Brøndby var repræsenteret, haglede kritikken ned over bestyrelsesformand Per Bjerregaard i særdeleshed, men også sportsdirektør Anders Bjerregaard og de ansvarlige for begivenhederne ude på banen, cheftræner Kent Nielsen og talentchef Kim Vilfort, stod for skud.

På mødet i Sverige, hvor sponsorerne besluttede sig for at gøre en indsats for at ændre tingene, deltog også Søren Colding, der er Jesper ”Kasi” Nielsen højre hånd i forhold til rigmandens sponsor-aktiviteter. Her skulle Colding på vegne af Jesper ”Kasi” Nielsen have luftet stor frustration over tingens tilstand i klubben, der ifølge sponsorerne trænger til fornyelse på alle fronter.

Hvorfor røg Hermann?
Optimismen var ellers ved at vende tilbage under den adm. direktør Hermann Haraldssons lederskab, men han blev for en måned siden fyret af bestyrelsen – uden at offentligheden har fået at vide, hvorfor han ikke længere er den rette mand til jobbet.

Den fyring kom ifølge Berlingske Tidende som et chok for de største sponsorer, der er samlet i netværket Snips. Her står halvdelen af de 12 medlemmer over for at skulle forny deres sponsorat, en forlængelse der dog kun kommer i stand, hvis tingene ændrer sig drastisk i klubben, erfarer Berlingske Tidende. Også finanskrisen gør, at sponsorerne er blevet mere opmærksomme på, hvad de bruger deres penge på. Læs hele historien i Berlingske Tidende eller BT.