Selskaber glade for alternativ markedsplads

 

På trods af negativ medieomtale og blæst om First North er de danske selskaber, der er noteret på den alternative markedsplads, godt tilfredse med børsen. RB-Børsen har talt med otte ud af de ti selskaber, der er noteret på First North. Og selskaberne giver børsen topkarakterer, når det handler om det samlede indtryk af First North. Samtidig efterlyser selskaberne mere markedsføring.

 

På en skala fra et til ti, hvor et er et ringe indtryk og ti er et godt indtryk, får First North et samlet otte-tal, viser gennemsnittet af rundspørgen. To selskaber giver First North topkarakteren ti, mens den laveste karakter er fem og gives af blot et selskab. Samtidig erklærer samtlige selskaber, at First North har levet op til de forventninger, som selskaberne havde inden børsnoteringen. Ikke overraskende glæder børschef Carsten Borring fra First North Danmark sig over tallene.

 

- Vi er naturligvis utroligt glade for, at vores kunder er glade for at være på markedspladsen. Det var også vores indtryk, ellers havde vi gjort noget ved det, siger Carsten Borring.

 

Over en bred kam trækker karakteren ned, når det gælder markedsføring af First North. Her mener en række selskaber, at markedspladsen gør for lidt, hvilket betyder, at antallet af handler på First North stadig er for få - en kritik, som Carsten Borring godt kan forstå.

 

- Det er altid et spørgsmål, hvor meget vi skal pushe markedsføringen af markedspladsen. Vi har satset stort på at undervise og kommunikere med investorer, journalister og andre i, hvad First North kan tilbyde, og hvilken markedsplads det er. Og det har været en kæmpe succes. Antallet af handler stiger dag for dag sammen med volumen, siger Carsten Borring. Han oplyser, at der dagligt er godt 150 handler på First North.

 

Bestyrelsesformand Lens Løgstrup fra Gourmetbryggeriet, der for nylig blev noteret på First North, siger, at det i høj grad også er op til selskaberne selv at skabe en god markedsføring af markedspladsen.

 

- First North skal ikke markedsføre sig selv - det skal de selskaber, der er noteret på den. For Gourmetbryggeriets side må jeg sige, at vi har haft en meget god omtale og oplevelse ud af at gå på First North, siger Jens Løgstrup.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )