Nordea: Effektiviseringer er stort indsatsområde - dir (Opd)

 

Det går rigtig godt hos Nordea. Faktisk så godt, at koncernchef Christian Clausen har svært ved at nævne forretningsområder, hvor der bør gøres en ekstra indsats. Ledelsen kan derfor koncentrere sine ressourcer om at gøre det endnu bedre, og det handler først og fremmest om at finde effektiviseringer, som kan frigive tid hos bankrådgiverne.

 

- Jeg kan ikke nævne et område, der gør det dårligt. Det er svært, når vores laveste vækstrate er 12 pct. I stedet vil vi koncentrere os om fortsat at effektivisere, øge vores fokus på kunderne og gennemføre vores harmoniseringsprogram. Det kan alt sammen frigøre rådgivningstid, siger Christian Clausen til RB-Børsen.

 

Han er rigtig meget tilfreds med halvårsresultatet og udtrykker ikke mindst glæde over, at koncernens vækststrategi, som først blev præsenteret i december sidste år, allerede viser resultater.

 

- Det er et stærkt resultat, som kommer af, at alle vores medarbejdere har arbejdet hårdt, og så har vores vækststrategi vist sig hurtigt at give resultater, siger Christian Clausen.

 

De gode nyheder stopper dog ikke her, for koncernchefen vurderer, at der er meget mere at hente.

 

- Potentialet i vores kundebase er fantastisk stort, siger Christian Clausen.

 

- Vi har lavet et program, der kan øge effektiviteten over de næste to-tre-fire år, men jeg tror ikke, det stopper her. Det er blot de konkrete planer, som vi har lagt, tilføjer han.

 

Christian Clausen var med til at udforme Nordeas væksstrategi sidste efterår, men han overtog først stillingen som koncernchef i april 2007.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )