Millionerne ruller ind til FCK

Værdien af Carlsbergs sponsoraftale med FC København vurderes til at være blandt landets tre største.

I dag forlængede Carlsberg sin sponsoraftale med FC København med yderligere fem år. Prisen vurderes til at være i den helt høje ende blandt danske sponsorater.

I top 3 ligger - i uprioriteret rækkefølge - Codans aftale med Brøndby, Arla og Dong Energys samlede aftale med fodboldlandsholdet samt Carlsbergs aftale med FCK.

Hvor f.eks. Codans aftale med Brøndby vurderes at ligge omkring de otte mio. kr. om året plus bonusordninger, skal Carlsberg smide en del flere millioner på bestyrelsesformand Flemming Østergaards bord for at blive en del af FCK-universet.

Branchekendere vurderer over for Business.dk den nye aftale mellem Carlsberg og FCK til at ligge et sted mellem 11 og 14 mio. kr. årligt. Hertil kommer en bonusaftale, hvor man typisk kan lægge 25 pct. til grundbetalingen.

Bonusen bliver udløst, hvis f.eks. FCK vinder det danske mesterskab, kvalificerer sig til Champions League eller lignende. Branchekendere anslår, at en kvalifikation til Champions League vil udløse en bonus på 10 pct. af grundbetalingen.