Gap-aktien steg efter sjælden omsætningsfremgang

Den amerikansk tøjkæde Gaps sammenlignelige salg steg i januar, og også det forskudte fjerde kvartal endte med en samlet stigning. Det er det første positive kvartal for tøjkoncernen i adskillige år.

ARKIVFOTO Fold sammen
Læs mere
Foto: EDUARDO MUNOZ

Koncernens sammenlignelige salg steg 1 pct. i januar sammenlignet med samme måned sidste år. Det viser nye tal, som blev fremlagt efter børstid mandag.

Analytikere havde ventet, at det sammenlignelige salg ville stige med 2,1 pct. ifølge Bloomberg News.

I den tilsvarende periode sidste år faldt salget 8 pct.

For hele fjerde kvartal steg salget 2 pct. Det er ikke set siden fjerde kvartal 2014.

Når det gælder salgsvæksten for sammenlignelige butikker i de forskellige enheder, noterede Gap International en omsætningsforøgelse på 2 pct. i januar mod et fald på 6 pct. sidste år.

Brandet Banana Republic havde dog et omsætningsfald på 4 pct., mens det problemramte Old Navy-brand havde en stigning i salget på 2 pct.

Sidste år havde de to brands en salgsnedgang på henholdsvis 17 pct. og 6 pct.

Aktien steg 2,3 pct. i eftermarkedet.