Den gyldne måge trodser krisen

Selvom forbrugeren har et fastere greb om pengepungen i krisetider, er der stadig råd til en burger fra McDonald’s.

Foto: Justin Sullivan
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

Der er blevet langet flere McDonald's-burgere over disken de sidste tre måneder. I alt steg salget fra butikker, der har eksisteret mere end 13 måneder, med 5,1 pct. Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

I USA steg salget med 2,8 pct. hjulpet på vej af bl.a. et nyt kaffesortiment og snacks. Europa stod for den største stigning på 7 pct., mens salget i Asien, Mellemøsten og Afrika steg med 6,4 pct.

Verdens største burgerkæde nyder bl.a. godt af tilbud som Coinoffers. Kæden er samtidig et udtryk for, at fast food-kæder generelt klarer sig bedre i nedgangsperioder, end dyrere restauranter, som forbrugeren sparer væk.