Dansk bettingplatform tæt på svensk børs - værdien kan krydse milliard

Læs mere
Fold sammen

Den danske bettingplatform Better Collective går på børsen i Sverige 8. juni, og virksomheden går efter en markedsværdi på 1,3-1,6 mia. svenske kr., hvilket svarer til 950-1170 mio. kr.

Det oplyser selskabet i sit børsprospekt, der er offentliggjort mandag. Selskabet vil sælge op til 12,5 mio. nye aktier til 48-58 svenske kr. per aktie, hvilket skal give op til 716 mio. svenske kr. (523,3 mio. kr.) i kassen.

Better Collective tjener penge på at skabe trafik til bettingsider som Unibet og Bet365 og arbejder dermed i krydsfeltet mellem bookmakere og spillere.

Virksomheden ejer over 2000 hjemmesider, der for eksempel har spiltips og værktøjer til at finde det bedste odds på en kamp - herunder bettingexpert.com, der er verdens største sociale netværk for spilinteresserede.

Hjemmesiderne tjener penge på reklamer fra bettingfirmaer, og Better Collective får kommission, hvis en ny bruger opretter sig ved at klikke på et link og begynder at spille på siden.

Better Collectives forretningsmodel kan sammenlignes med Momondo eller Hotels.com, og virksomheden er en af verdens tre største inden for spillebranchen.

Selskabet havde i 2017 en omsætning på 26,3 mio. euro, mens driftsoverskuddet viste et plus på 9,9 mio. euro.

Better Collectives hovedaktionærer er stifterne, Jesper Søgaard og Christian Kirk Rasmussen, der i dag er henholdsvis adm. direktør og vicedirektør. Den tidligere ALK-topchef Jens Bager indtrådte sidste som bestyrelsesformand.

/ritzau/FINANS