Curalogic ser attraktivt asiatisk marked på sigt - dir

 

Curalogic ser det asiatiske marked som særdeles attraktivt. Administerende direktør og stifter af biotek-selskabet, Peter Moldt, har netop rejst rundt i regionen, og vurderer, at især Japan og Kina på sigt kan gå hen og blive et par rigtig gode forretningsområder for det danske selskab.

 

- Der er rigtig gode muligheder derude. Købekraften bliver større og større i specielt Kina, og man kigger rigtig meget på, hvordan man behandler allergi og astma her i Vesten, siger Peter Moldt til RB-Børsen.

 

Men først skal de to første og største satsninger på plads. Nemlig det amerikanske og europæiske marked, hvor førstnævnte, som det er i dag, står for mere end 70 pct. af verdensomsætningen på allergiområdet. Og det er netop, hvad Curalogic laver. Behandling mod allergi. I første omgang er det græsallergi og ragweedallergi, der satses på. Ragweed er en amerikansk plante, der også findes enkelte steder i Sydeuropa, og folk der er allergiske over for denne plante er normalt meget hårdt ramt.

 

Når det kommer til Asien, er det Curalogics næste satsning, som skal køres i stilling. Nemlig behandling til folk, der er allergiske mod husstøvmider og har astma.

 

- I Japan er markedet på omkring 1,6 mia. dollar om året. Så det er et stort marked, og potentielt også stort for os naturligvis, siger Peter Moldt. Men han understreger, at den klare førsteprioritet er at få godkendt græs og ragweed produkterne inden man vender blikket østpå. Husstøvmiderne har i den forbindelse andenprioritet, og Curalogic er heller ikke så langt fremme i udviklingen af en behandling inden for dette område, som man er inden for græs og ragweed. To produkter, som man regner med at udføre fase III-forsøg på i løbet 2008.

 

(RB-Børsen: Tlf: 33300335, E-mail: redaktion@rb-borsen.dk, www.rb-borsen.dk )