Codan stopper som hovedsponsor i Brøndby

Krsieramte Brøndby IF mister nu Codan som hovedsponsor. Det sker kun få dage efter, at de mindre sponsorer udtrykte deres utilfredshed med fodboldklubben

Codan ændrer sponsorstrategi, og det indebærer blandt andet, at forsikringskoncernen stopper som sponsor for fodboldklubben Brøndby, oplyser Codan.

- Vi står med en fuldstændig ny og meget spændende sponsorstrategi. Det vil betyde omlægninger af vores sponsorater i både Codan i Danmark og i koncernens datterselskaber i det øvrige Norden, siger kommunikationsdirektør i Codan, Jeanette Fangel Løgstrup, og fremhæver tre kerneområder, som koncernen fremover vil koncentrere sig om:

- Det strategiske fokus vil i alle de nordiske lande fremover være børn, sundhed og skadeforebyggelse.

En følge af den nye nordiske sponsorstrategi er, at Codan Forsikrings nuværende hovedsponsor-aftale med Brøndby IF ikke forlænges, når den nuværende kontrakt udløber efter næste spillesæson i juni 2008.

Codan Forsikring har været hovedsponsor i Brøndby IF siden 1992, og samarbejdet er et af Danmarks længst varende og mest kendte sponsorater.

- Brøndby IF er et flagskib i dansk fodbold og uden tvivl en af de mest betydningsfulde klubber i professionel fodbold de seneste 20 år. Vi har været meget glade for samarbejdet gennem årene, og hovedsponsorat har spillet en central rolle for, at Codan-navnet i dag når langt ud i den danske befolkning, siger Jeanette Fangel Løgstrup.

Selvom kontrakten mellem Brøndby IF og Codan Forsikring først udløber til sommer næste år, sker udmeldingen nu i god tid for at sikre klubben tid i det videre arbejde med at finde sig en ny hoved-sponsor.

Hensigten er, at Codan Forsikring fremover vil fortsætte sit engagement i Brøndby IF som sponsor inden for områder som børn, sundhed og skadeforebyggelse i tråd med den nye sponsor-strategi.

- Vores samarbejde med Codan, som nu har strakt sig over 15 år, er unikt i dansk fodbold. Selvom det ikke bliver som hovedsponsor, er vi derfor glade for, at Codan ønsker at blive i klubben, trods ændringen i selskabets sponsorstrategi, siger Per Bjerregaard fra Brøndby.

Codan-koncernens markante hovedsponsorat i Sverige løber også ud.

- Codan Forsikring har igennem sit datterselskab, Trygg-Hansa, i Sverige været hovedsponsor for hele den svenske hockeyliga uafbrudt i 14 år. Også dette hovedsponsorat udløber nu for at give plads til en styrket nordisk strategi, siger Jeanette Fangel Løgstrup.