Carlsbergs russiske fremgang er bredt funderet

Over hele linjen stormer Carlsbergs russiske guldæg, BBH, frem. Det er en bred palete af mærker, der står bag fremgangen, lyder det fra Carlsberg-direktør.

Carlsbergs russiske joint venture, BBH, kom onsdag med et stærkt regnskab for første halvår, der viste fremgang over hele linien.

"Den vækst, vi har set i første halvår, kommer fra alle dele af selskabet. Vi har nogle stærke mærker, som hele tiden vokser, og tager markedsandele. Og vi oplever faktisk, at vi hele tiden udvider markedet. Der bliver simpelthen drukket mere og mere øl i Rusland og dets nabolande," sagde bestyrelsesnæstformand i BBH, Jørgen Buhl Rasmussen, på en telekonference onsdag.

Han blev suppleret af bestyrelsesformand John Nicolson.

"Vores markedsandele vokser på grund af den strategi, vi har lagt. Og vi er overbeviste om, at det vil fortsætte i fremtiden," siger han. Han peger på, at det gode resultat, som selskabet præsenterede, er et produkt af et godt stykke arbejde fra en stærk organisation. BBH ser en stærk konkurrence på det russiske marked, og siger, at det er stærkt nødvendigt at se fremad og investere i mere kapacitet, så man kan brygge endnu større mængder øl. En udvidelse, der i øvrigt er løbende undervejs i flere lande omkring Rusland.

"Men markedet er stærkt, og alle produkter klarer sig godt. Også dem vi har lanceret for nylig," sagde Jørgen Buhl Rasmussen.




(RB-Børsen)