Carlsberg-chef: Øget effektivitet bag indtjeningsfremgang

Prisstigninger og øget effektivitet bag er blandt årsagerne til Carlsbergs fremgang, fastslår koncenchefen.

Læs mere
Fold sammen
Øget effektivisering, prisstigninger og "value management" er blandt de faktorer, der står bag Carlsbergs resultatfremgang i første halvår. Det slog koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen fast på en telekonference onsdag.

Han fremhævede, at effektivitetsprogrammerne, der kører løbende og ikke er begrundet i markedsforholdene har skabt en varig forbedring af indtjeningen, også når markederne vender. På omkostningssiden drager bryggerigiganten også fordel af, at marketingomkostningerne er gavnet af faldende priser på reklame grundet krisen.

Marginerne forbedres over hele koncernen."Effektiviseringer på de modne markeder i Nord- og Vestueropa begynder at rende ind i andet kvartal, oplyste han, og marginerne er specielt forbedrede i Rusland, mens der også i Asien er forbedringer på marginerne og indtjeningen," fremhæver Jørgen Buhl Rasmussen.

RB-Børsen