Boozt fejrer salgsvækst med kursstigning

Svenske Boozt, der sælger modetøj på nettet, belønnes onsdag med en kursstigning på 10 pct. for sit regnskab for tredje kvartal.

Hermann Haraldsson, adm. direktør i online salgsvirksomheden Boozt. Fold sammen
Læs mere
Foto: Emil Hougaard
Lyt til artiklen

Vil du lytte videre?

Få et Digital Plus-abonnement og lyt videre med det samme.

Skift abonnement

Med Digital Plus kan du lytte til artikler. Du får adgang med det samme.

De tørre tal viste en salgsvækst på 46 pct. til 455 mio. svenske kr. i tredje kvartal, men også et fald i bruttomarginen på 8,5 procentpoint til 38,8 pct.

Målt på driftsresultatet, EBIT, forbedrede Boozt resultatet til et underskud på 11,8 mio. svenske kr. fra et underskud på 16,2 mio. svenske kr. i samme periode sidste år.

For 2017 venter Boozt en omsætningsvækst, der overstiger 40 pct. og en justeret EBIT-margin på niveau med 2016, hvor den landede på 2,1 pct. I årets første ni måneder var den justerede EBIT-margin på minus 0,3 pct.

Boozt havde ikke særskilte forventninger til 2017 i sit halvårsregnskab, hvor det blot havde finansielle mål på mellemlangt sigt.

De er uændret i en årlig salgsvækst på 25-30 pct. og en justeret EBIT-margin, der overstiger 6 pct.

/ritzau/FINANS