Boozt fejrer salgsvækst med kursstigning

Svenske Boozt, der sælger modetøj på nettet, belønnes onsdag med en kursstigning på 10 pct. for sit regnskab for tredje kvartal.

Foto: Emil Hougaard. Hermann Haraldsson, adm. direktør i online salgsvirksomheden Boozt.
Læs mere
Fold sammen

De tørre tal viste en salgsvækst på 46 pct. til 455 mio. svenske kr. i tredje kvartal, men også et fald i bruttomarginen på 8,5 procentpoint til 38,8 pct.

Målt på driftsresultatet, EBIT, forbedrede Boozt resultatet til et underskud på 11,8 mio. svenske kr. fra et underskud på 16,2 mio. svenske kr. i samme periode sidste år.

For 2017 venter Boozt en omsætningsvækst, der overstiger 40 pct. og en justeret EBIT-margin på niveau med 2016, hvor den landede på 2,1 pct. I årets første ni måneder var den justerede EBIT-margin på minus 0,3 pct.

Boozt havde ikke særskilte forventninger til 2017 i sit halvårsregnskab, hvor det blot havde finansielle mål på mellemlangt sigt.

De er uændret i en årlig salgsvækst på 25-30 pct. og en justeret EBIT-margin, der overstiger 6 pct.

/ritzau/FINANS