B&O venter vækst i Asien

Herhjemme driller konjunkturerne Bang & Olufsen, men på vækstmarkederne i Asien venter koncernen at få et ”markant bedre” år. Det er blandt andet B&O’s kæmpe-TV, der skal løfte salget.

Foto: Scanpix
Bang & Olufsen har længe lidt under sivende salg på hovedmarkeder som Danmark og Tyskland, men audio- og visuelkoncernen kan til gengæld glæde sig over at på vækstmarkederne i Aisen går det strygende.

Her forventer B&O således et ”markant bedre år”, skriver nyhedsbureauet Bloomberg.

”Nogle af markederne i Aisen er kommet i udbrud, når det gælder salget, men om der er tale om en tendens, ved jeg ikke,” siger Lars Myrup, der er regionschef for B&O i Asien.

Skal løfte salg af kæmpetv
Han forventer derfor en tocifret salgsvækst ”i den lave ende”, frem mod maj næste år, især drevet af vækst i Kina og Sydkorea.

Struer-koncernen har introduceret en række nye produkter i regionen, også i den lavere prisskala, men håber deusden at de asiatisk forbrugere vil booste salget af B&O’s kæmpe-TV, BeoVision 4, der måler intet mindre end 103 tommer og koster godt 750.000 kroner.

B&O venter at sælge ”små tusind” af de store TV-apparater til Asiens jetset.